Δημ. Τσελεγγίδης , "O Ρωμαιοκαθολικισμός δεν μπορεί να θεωρηθεί Εκκλησία..."
* «Αγεφύρωτο το χάσμα, δεν έχουν νόημα οι θεολογικοί διάλογοι αν δεν λυθούν οι διαφορές στο δόγμα…», ανέφερε ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Δημ. Τσελεγγίδης μιλώντας στη Λάρισα.
Την άποψη ότι η Ρωμαιοκαθολικισμός και ο Προτεσταντισμός δεν μπορούν να θεωρηθούν Εκκλησίες και ότι αποτελούν «αιρέσεις», εξέφρασε από τη Λάρισα ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Δημ. Τσελεγγίδης, μιλώντας σήμερα Κυριακή (14/03/2010) το πρωϊ , σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν η τοπική Ενωση Θεολόγων και η Χριστιανική Εστία «Ο Απ. Παύλος».Αναπτύσσοντας το θέμα «H σημασία του δόγματος στους διαλόγους με τους ετεροδόξους για την εν Χριστώ ενότητα», ο κ. Τσελεγγίδης τόνισε ότι το δόγμα, αποτελώντας τον δείκτη και την μαρτυρία του ορθοδόξου φρονήματος, θα πρέπει ν’ αποτελεί τη πρώτη και βασική προϋπόθεση στη πορεία ενός διαλόγου που στοχεύει στην επάνοδο των πεπλανημένων στην Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Aυτή η Εκκκλησία, υπογράμμισε, δεν είναι άλλη από την Ορθόδοξη, από την οποία, όμως, όπως επεσήμανε ο ομιλητής, οι ρωμαιοκαθολικοί απεσχίσθησαν το 1054, εξ αιτίας των δογματικών τους παρεκκλίσεων, με κυριότερη αυτή του «filioque», βάσει της οποίας το Αγιο Πνεύμα δεν εκπορεύεται μόνο από τον Πατέρα (σύμφωνα με την ορθόδοξη διατύπωση στο Σύμβολο της Πίστεως), αλλά και από τον Υιό.
Ο κ. Τσελεγγίδης διαφοροποιήθηκε με τις απόψεις του Πατριαρχείου, της Εκκλησίας της Ελλάδος και των άλλων αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών (που θεωρούν μεν αιρετικές τις δοξασίες των Ρωμαιοκαθολικών για το «filioque» και το «Πρωτείο» του Πάπα, αλλά όχι και αιρετική σύμπασα της Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, καθώς δεν υπήρξε προς τούτο απόφαση Οικουμενικής Συνόδου) υποστηρίζοντας ότι ο Ρωμαιοκαθολικισμός από τη στιγμή που διέστρεψε το δόγμα έχασε τη θεία χάρη, εξέπεσε της Εκκλησίας, συνεπώς έπαυσε να είναι Εκκλησία, αποτελώντας μια αιρετική χριστιανική κοινότητα. Ο ομιλητής εκτίμησε ότι στην πραγματικότητα το εκκλησιαστικού χαρακτήρα χάσμα ανάμεσα στις δύο πλευρές – την Ορθόδοξη και τη Ρωμαιοκαθολική - είναι προς το παρόν αγεφύρωτο, γεγονός το οποίο, κατά τη γνώμη του, οφείλεται στην εσφαλμένη μέθοδο του θεολογικού διαλόγου, στην υιοθέτηση δηλαδή του "επί ίσοις όροις" διαλόγου με παρούσες τις διαφορές στο δόγμα. Αν δεν αρθεί η παρέκκλιση των Ρωμαιοκαθολικών από το δόγμα οι διάλογοι δεν έχουν ουσιαστικό νόημα….», κατέληξε ο ομιλητής.
Ένωση Θεολόγων ν. Λάρισας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου