Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Οι Πρωτοπρεσβύτεροι



Το Πάσχα των Καθολικών με έφερε για λίγες μέρες στην πατρίδα.
Με το που έφθασα πληροφορήθηκα ότι πέθανε γνωστός μου εκτός λεκανοπεδίου. Να η ευκαιρία είπα να πάω και να δω φίλους και γνωστούς στην επαρχία.

Όλα καλά και ωραία. Είδα πολλούς και χάρηκα μέσα στην θλίψη για τα φιλικά πρόσωπα που είδα.
Πήγα στην εκκλησία για την εξόδιο ακολουθία. Βλέπω να ξεπροβάλουν από το ιερό βήμα τρεις Πρωτοπρεσβύτεροι. Θαύμασα το ότι όλη η αφρόκρεμα των κληρικών της επαρχιακής αυτής πόλης ήλθαν στο ναό που βρισκόταν σε ένα προάστιο για να τιμήσουν τον νεκρό.

Εγώ από μικρός πήγαινα για εκκλησιασμό στους οργανωσιακούς «Ζωικούς» όπως σας έχω ξαναπεί. Πότε στον Απόστολο Παύλο στο Καρύτση 14, πότε στην Μεταμόρφωση Σωτήρος στο κτήμα της αδελφότητας στην Αγία Παρασκευή και το καλοκαίρι στον Παρνασσό. Ελάχιστες φορές με πήγαν οι γονείς μου να εκκλησιασθώ σε ενορία. Πέρα από τα όσα λέω εναντίων την οργανωσιακών πρέπει να ομολογήσω ότι πάντα ντυνόντουσαν σεμνά με απλά άμφια χωρίς σταυρούς και επανοκαλύμαυχα. Αυτά τα είδα ως φον μπιζού όταν πήγα για εκκλησιασμό μεγάλος πλέον  σε ενορίες. Εκεί (στις ενορίες) οι παπάδες προσπαθούν να ξεχωρίσουν από τα φκιασίδια σαν τις γυναίκες. Κλείνω την παρένθεση.

Ρώτησα κάποιο φιλόθεο φλύαρο (κουτσομπόλη) ποιες είναι αυτές οι ιερές μορφές των Πρωτοπρεσβυτέρων που τιμούν με την παρουσία τους τον νεκρό.
Μου απάντησε ότι ο νέος μητροπολίτης σε αντίθεση με τον προηγούμενο μοιράζει οφίκια. Έτσι μοίρασε και σε αυτούς.
Ο γεροντότερος Πρωτοπρεσβύτερος ήταν απόφοιτος δημοτικού.
Ο μεσόκοπος είναι θεολόγος που εργαζόταν στα γραφεία της μητρόπολης.
Ο μεσόκοπος ο τρίτος απόφοιτος τετραταξίου Εκκλησιαστικού Λυκείου.
Έπεσα από τα σύννεφα. Ώστε μπροστά μου αντί για φωστήρες της Τρισηλίου Θεότητας, έχω ευλαβείς μεν κληρικούς, αλλά παιδευτικής μετριότητας.

Κάποτε τους σταυρούς τους έδιναν σε καθηγητές πανεπιστημίου ή σε κληρικούς που ξεχώριζαν από τον συρφετό.
Τώρα ελέω μητροπολίτη τον παίρνουν όλοι;
Μήπως ή Ιερά Σύνοδος θα πρέπει να προσφέρει αυτή τα οφίκια και όχι οι μητροπολίτες.
Τι να πω έχασε ο θεσμός την αξία του.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Σαν τα κουνέλια ξεπηδούν σε όλες τις μητροπόλεις οι πρωτοπρεσβύτεροι. Οι δεσποτάδες όλο μοιράζουν οφίκια.