Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Jamster aka Seraphim


http://redskywarning.blogspot.com


Η μουσική Hip-Hop είναι ένα στοιχείο της γενικότερης Hip-Hop κουλτούρας η οποία πρωτοεμφανίσθηκε την δεκαετία του1970 και αναπτύχθηκε σε υποβαθμισμένες περιοχές των ΗΠΑ, όπως το Bronx στη Νέα Υόρκη και σε άλλες μεγάλες πόλεις όπου υπήρχε μεγάλη ανεργία και φτώχεια.


Η “Holy hip hop” μουσική («ιερή hip hop») ή χριστιανική hip hop, είναι μία μορφή hip hop μουσικής στην οποία ο ερμηνευτής μέσα από την μουσική εκφράζει την πίστη του στον Θεό, προσωπικά του βιώματα, αλλά και τον προβληματισμό του για σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα τα οποία βλέπει και σχολιάζει μέσα από μία χριστιανική σκοπιά.


Με την μουσική hip hop, ποτέ δεν είχα σχέση, ούτε και με τράβηξε ποτέ.


Δεν μπορώ όμως να μην θαυμάσω το παληκάρι από την Θεσσαλονίκη, τον Jamster ή αλλιώς Σεραφείμ, τον μοναδικό εκπρόσωπο της holy hip hop στην Ελλάδα.


Ο JAMSTER ή αλλιώς Σεραφείμ Αλευρόπουλος από την Άνω Τούμπα Θεσσαλονίκης (29 χρονών), υπηρέτησε το Hip-Hop από το 1997. Υπήρξε μέλος των 031 μαζί με τον Κόμη Χ & τον Diveno (Νικητές Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης 2007 με το "Αγάπη είναι").

Το 2008 η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" αφιέρωσε μια σελίδα στον μοναδικό Χριστιανό Ορθόδοξο εκπρόσωπο της “Holy hip hop” από την Ελλάδα, ενώ έγινε ευρύτερα γνωστός από την παρουσία του στις εκπομπές "ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ" & "ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ".

Το περίφημο "δόξα Σοι" έγινε σύνθημα του "ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ", του "IMAGINE 89.7FM" αλλά & χιλιάδων νέων.


Από το σχετικό άρθρο στα «ΝΕΑ» μεταφέρω κάποια αποσπάσματα: (Ολόκληρη συνέντευξη μπορείτε να την διαβάσετε ΕΔΩ)


Στα κομμάτια του - μπορεί ο οποιοσδήποτε να πάρει μια γεύση στη σελίδα που διατηρεί στο myspace- (ο Σεραφείμ) ραπάρει χρησιμοποιώντας ρίμες από τη Βίβλο. Κεντρική θέση στα τραγούδια του δηλαδή έχουν ο Χριστός, η Παναγία, η Εκκλησία, η προσευχή.

Ο ίδιος πάντως δεν θεωρεί ότι κάνει τον ιεραπόστολο. «Απλώς βρήκα τον τρόπο να συνδυάσω τα πιστεύω μου- χριστιανός ορθόδοξος είμαι- με το είδος της μουσικής που αγαπώ», λέει στα «ΝΕΑ». Όπως προσθέτει, όλα άρχισαν το 2003 όταν η hip hop στην Ελλάδα βρισκόταν σε πτώση. Εκείνη την περίοδο ο Σεραφείμ έκανε μια στροφή στη ζωή του. «Τότε δέχτηκα τον Θεό. Τον αναγνώρισα. Σκέφτηκα πως μπορώ να συνδυάσω αυτό που θεωρούνταν κακοπροαίρετο με τα πιστεύω μου». Έψαξε στο Ίντερνετ, άκουσε, επηρεάστηκε και από ξένους καλλιτέχνες κι έτσι ασχολήθηκε, λέει.

Στους στίχους των τραγουδιών ο «ιερός» χιπ χόπερ φροντίζει να θίγει κοινωνικά προβλήματα- μιλάει για τα ναρκωτικά, τη φτώχεια, το ψέμα, το χρήμα- όπως έκανε από το 1997 που ασχολείται μ΄ αυτή τη μουσική σκηνή. «Είναι hip hop. Εγώ έχω προσθέσει τον Χριστό και την ορθόδοξη παράδοση», σημειώνει.

Για παράδειγμα στο κομμάτι «Υπέροχος κόσμος» τραγουδάει για την κακή εικόνα της σημερινής κοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα και για την πίστη στον Θεό: «Είναι στιγμές που αναρωτιέσαι αν αυτός ο κόσμος είναι όπως θα ΄πρεπε να είναι/ Πόσο υπέροχος μπορούσε να ΄ναι ο κόσμος.Χωρίς σκουπίδια,πτώματα και άστεγους να στέκονται στον δρόμο εμπρός/ Δεν εκκλησιαζόμαστε.Κοιμόμαστε χωρίς να ονειρευόμαστε.Φιλιόμαστε δίχως να αγαπιόμαστε.Σαν δεν ντρεπόμαστε.Θεός υπάρχει/ Κι όμως τον αμφισβητούμε/ Με ναρκωτικά και αλκοόλ να ξεχαστούμε προσπαθούμε/ Αν ήμασταν τυφλοί,δεν θα κοιτάζαμε πώς θα ντυθούμε/ Το χρήμα μεταμόρφωσε το νόημα της ζωής/ Αφαίρεσε δυνάμεις όρασης και ακοής».

Στο «Αγαπημένε μου Θεέ» τραγουδάει στο ρεφρέν: «Αγαπημένε Θεέ αναρωτιέμαι αν μπορείς/ τον θρόνο σου να αφήσεις και να ρθεις/ Να αντικρύσεις την αγάπη και το ψέμα/ Και να βάλεις σ΄ όλα ετούτα ένα τέρμα/.

Θεολογικές αναφορές έχει και το «Όσα κι αν πέρασα»: «Όσα και να πέρασα λέω πάντα δόξα τω Θεώ/ Γονάτισα πολλές φορές αλλά σήκωσα τον σταυρό/ ο διάβολος γονάτισε γιατί ο θεός μ΄ αγάπησε/ Άλλαξα τον κόσμο πριν ο κόσμος με αλλάξει/ Ό,τι είπε ο Ιησούς το έκανε και πράξη/».



Μεταφέρω αποσπάσματα από την συνέντευξή του στο BouriBlog (που ασχολείται αποκλειστικά με το Hip Hop)


BouriBlog: Στη πορεία το στυλ σου άλλαξε. Πως προέκυψε να ασχοληθείς με το HOLY HIP HOP?


JAMSTER: Κάθε αλλαγή στη ζωή είναι ευπρόσδεκτη, αρκεί να αποσκοπεί στο καλύτερο. Δε μιλάμε για προαγωγή αλλά για αγωγή. Η ραπ για μερικούς έγινε επάγγελμα. Είναι ένας τρόπος ζωής αλλά δε παύει να είναι τρόπος & οχι η ίδια η ζωή. Κατάλαβα λοιπόν ότι κάτι παίζει. Ότι κάτι ανώτερο υπάρχει από τη ματαιοδοξία μας & το νεκροκρέββατο που αποφεύγουμε όλοι να συζητήσουμε γι΄αυτό. Άρχισα να αισθάνομαι ότι είμαι στον σωστό δρόμο όταν απομακρύνθηκα απ΄όλα, το 2003. Τότε αποχώρησα & από 031. Μέσα σ’ εκείνη την ειρήνη που βίωνα ήταν αδύνατο να μη συναντηθώ με τον Δημιουργό μου, τον Θεό. Είναι σαν να σε φυσάει ο άνεμος & εσύ νομίζεις ότι ξεφυσάς μόνος σου. Έτσι άρχισα να Τον γνωρίζω καλύτερα, όσο μου επέτρεπε φυσικά, γιατί όπως είπε ο π. Σεραφείμ Ρόουζ “ο Θεός δεν ανακαλύπτεται αλλά αποκαλύπτεται”. Εκεί λοιπόν ήρθα σ’ επαφή με το ΗΗΗ. Γνώριζα από μικρό παιδί για τη Χριστιανική μουσική οπότε ήταν η ιδανική στιγμή για να γνωρίσω την εξέλιξη της στη ραπ. Ήταν στο 2005. Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ που γνώριζε η ΗΗΗ άνθιση που έπεσα με τα μούτρα σε αυτή. Ένιωθα σαν να βρήκα το άλλο μου μισό, τον άνθρωπο της ζωής μου. Μπορούσα επιτέλους να συνδυάσω τη Hip-Hop με την αγάπη μου για Τον Χριστό & το Ευαγγέλιο Του αλλά & να ευχαριστήσω με αυτό τον τρόπο Τον Ιησού μέσα από τη μουσική που χρησιμοποιούσα πριν για να αποθαρρύνω κόσμο ή να τον απομακρύνω από τον Θεό ένα διάστημα. Κι έτσι & έγινε. Άλλαξα περιεχόμενο & κατεύθυνση ενώ το ανύπαρκτο το έκανα υπαρκτό, όπως ο Θεός από το τίποτα δίνει ζωή στα πάντα.


BouriBlog: Η Εκκλησία δέχεται αυτό που κάνεις?


JAMSTER: Η ερώτηση αφορά την κοσμική "έννοια". Αναφέρεται στην ιεραρχία & έτσι δε μπορώ να απαντήσω εγώ αλλά οι επίσκοποι της. Η αληθινή Εκκλησία είναι η κοινωνία των πιστών. Ο Χριστός έδωσε τη Ζωή Του γι’ αυτή. Όσοι τηρούν τις εντολές Του Τον αγαπούν. Όσοι Τον φωνάζουν "Κύριο" δίχως να κάνουν το θέλημά Του δεν είναι μαθητές Του. Η Ορθοδοξία είναι η πρώτη Εκκλησία. Κεφαλή της είναι ο ίδιος ο Χριστός. Διάδοχοί της οι Απόστολοι & μέχρι σήμερα οι επίσκοποι. Εκκλησία χωρίς επισκόπους διαδοχικά από την εποχή Του Ιησού δεν είναι Εκκλησία αλλά απομίμησή της. Οι Πατέρες της Εκκλησίας την ονομάζουν "αίρεση".


BouriBlog: Κυκλοφορείς ένα νέο CD, το "Δόξα Σοι". Πες μας λίγα λόγια γι' αυτό.


JAMSTER: "Δεν έχω τίποτα δικό μου γι' αυτό Δόξα Σοι". Αυτό το κατάλαβα πολύ καλά όταν έγινε το σούσουρο με το "ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ" το 2008. Τα παιδιά πήραν ενα απόσπασμα από μια εμφάνισή μου στο "ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ" & έριξαν πολύ γέλιο (όπως κ εγώ) με το πόσο απροετοίμαστος ήμουν όταν έκανα εκείνο το acapella αλλά & το περιεχόμενο των στίχων μου που συνοδεύονταν από το σοβαρό ύφος μου αλλά σε λάθος εκπομπή (εγώ ράπαρα με μουσική & αυτοί είχαν μόνο τη φώνη μου στην τηλεόραση), με αποτέλεσμα να γίνω ρεζίλι στον εαυτό μου αλλά "διάσημος" στον κόσμο που παρακολουθούσε το "ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ" καθημερινά. Για την ιστορία, το CD μου θα είχε τίτλο "Πιστεύω" αλλά ο Θεός μου δίδαξε μέσα από τη δημοσιότητα αυτή ότι "Πιστεύω" όπως λέει & η Αγία Γραφή, είναι "σιγουριά για όσα ελπίζουμε & βεβαιότητα γι' αυτά που δε βλέπουμε" [Εβρ. 11:1]. Όσο εγώ έβλεπα την άσχημη πλευρά δεν είχα την πίστη, την οποία μόνο ο Θεός χαρίζει, ότι θα μπορούσε να φανερωθεί στη συνέχεια η όμορφη πλευρά & αυτή δεν είναι άλλη από την ίδια τη πίστη που προέρχεται από ψηλά. Έτσι, μετά από συλλογισμό & προσευχή, ένιωσα οτι ο τίτλος ήταν εντελώς λάθος & κατάλαβα οτι θα έπρεπε να ήμουν κουφός για να μην ακούσω το ηχηρό αυτό "δόξα Σοι" που φώναζαν όλοι & να συνεχίσω να θέλω το "Πιστεύω". Έτσι, όπως & έπρεπε, επέστρεψα την δόξα στον Θεό & το κράτησα για να το ακούσουν αυτό & άλλοι, αν ποτέ επιλέξουν ν’ ακούσουν Άλλο εκτός από τον εαυτό τους. Ευχαριστώ τους φίλους που συνεργάστηκαν, τον Κόμη Χ, τον Γιάννο Wu, τον LastLine, τον Armen Nazaryan & φυσικά τον Σωτήρη Νούκα. Χωρίς αυτόν & τη βοήθεια Του Θεού ο δίσκος αυτός θα παρέμενε ακόμα προσωπικός. Το CD θα κυκλοφορήσει από τη LogosMusic στις 09/09/09 ενώ την εκτέλεση παραγωγής ανέλαβε ο Μιχάλης Λιτσικάκης. Η μουσική παραγωγή ανήκει κυρίως σε μένα όπως & η γραφιστική επιμέλεια.


BouriBlog: Στο μέλλον θα σε ακούσουμε ποτέ με το παλιό σου ύφος?

JAMSTER: Είναι σαν να λες σ' έναν Άγιο της Εκκλησίας αν θα άφηνε ποτέ Τον Ιησού για να επιστρέψει στη σύντομη & μάταια αυτή ζωή του που επίκεντρο της είχε πάντα το "εγώ" του. Το "Συναξάρι" μαρτυρεί πόσο δόξασε ο Θεός αυτούς τους ανθρώπους από το πόσο υπέφεραν για να φωνάξουν ακόμα πιο δυνατά στον κόσμο μόνο ο Χριστός σώζει! Στη Β' προς Κορινθίους επιστολή του ο Απόστολος Παύλος μας περιγράφει πώς είναι όσοι πιστέψαν στον Χρίστο αληθινά (2 Κορ. 5:17).







Δεν υπάρχουν σχόλια: