Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2010

" Μάθημα Ζωής... "


Ρωτήσαμε μια μέρα τον Γέροντα για το εξής πρόβλημα που
> αντιμετωπίζουμε: «Γέροντα, μας λέτε συνέχεια να έχουμε καλό λογισμό,
> θα σας πούμε όμως, μια περίπτωση, για να δούμε τι μας συμβουλεύετε να
> απαντούμε. Ερχονται μερικοί άνθρωποι και μας λένε:
> Ο τάδε ιερέας παίρνει πολλά λεφτά απο τα μυστήρια, ο δείνα καπνίζει
> πολλά τσιγάρα και πηγαίνει στα καφενεία, ο άλλος λένε πως είναι
> ανήθικος και, γενικά, βγάζουν ένα δριμύ κατηγορητήριο εναντίον των
> κληρικών και μάλιστα παρουσιάζουν μαζί κι αποδείξεις των όσων λένε. Σ'
> αυτούς τους ανθρώπους τί μπορούμε να λέμε;»


> Τότε, ο Γέροντας άρχισε να μας λέει:
> «Γνώρισα εκ πείρας ότι σ' αυτή τη ζωή οι άνθρωποι είναι χωρισμένοι σε
> δύο κατηγορίες. Τρίτη δεν υπάρχει -ή στη μια θα είναι ή στην άλλη. Η
> μία, λοιπόν, κατηγορία των ανθρώπων μοιάζει με τη μυγα. Η μύγα έχει
> την εξής ιδιότητα: να πηγαίνει πάντα και να κάθεται σε ό,τι βρώμικο
> υπάρχει. Για παράδειγμα, αν ένα περιβόλι είναι γεμάτο λουλούδια, που
> ευωδιάζαυν, και σε μια άκρη του περιβολιού κάποιο ζώο εχει κάνει μια
> ακαθαρσία, τότε μια μύγα, πετώντας μέσα σ' αυτό το πανέμορφο περιβόλι,
> θα πετάξει πάνω απο όλα τα άνθη και σε κανένα δεν θα
> καθίσει. Μόνο όταν δει την ακαθαρσία, τότε αμέσως θα κατέβει και θα
> καθίσει πάνω σ' αυτήν και θα αρχίσει να την ανασκαλεύει, αναπαυόμενη
> στη δυσωδία που προκαλείται από το ανακάτεμα αυτό και δε θα ξεκολλά
> από εκεί.


> Αν τώρα έπιανες μια μύγα, και αυτή μπορούσε να μιλήσει και τη ρωτούσες
> να σου πει μήπως ξέρει αν πουθενά υπάρχουν τριαντάφυλλα, τότε εκείνη
> θα απαντούσε πως δε γνωρίζει καν τί είναι αυτά. Εγω, θα σου πει, ξέρω
> πως υπάρχουν σκουπίδια, τουαλέτες, ακαθαρσίες ζώων, μαγειρεία,
> βρωμιές. Η μία λοιπόν μερίδα των ανθρώπων μοιάζει με τη μύγα. Είναι η > κατηγορία των ανθρώπων που έχει μάθει πάντα να σκέφτεται και να ψάχνει > να βρει ό,τι κακό υπάρχει, αγνοώντας και μη θέλοντας ποτέ να σταθεί > στο καλό. Η άλλη κατηγορία των ανθρώπων μοιάζει με τη
> μέλισσα. Η ιδιότητα της μέλισσας είναι να βρίσκει και να κάθεται σε > ό,τι καλό και γλυκό υπάρχει. Ας πούμε, για παράδειγμα, πως σε μια
> αίθουσα, που είναι γεμάτη ακαθαρσίες έχει κάποιος τοποθετήσει σε μια
> γωνιά ένα λουκούμι. Αν φέρουμε εκεί μια μέλισσα, εκείνη θα πετάξει
> και.δεν θα καθησει πουθενά έως ότου βρει το λουκούμι και μόνον εκεί θα
> σταθεί.


> Αν πιάσεις τώρα τη μέλισσα και τη ρωτήσεις που υπάρχουν σκουπίδια,
> αυτή θα σου πει ότι δε γνωρίζει, θα σου πει εκεί υπάρχουν γαρδένιες,
> εκεί τριανταφυλλιές, εκεί θυμάρι, εκεί μέλι, εκεί ζάχαρη, εκεί
> λουκούμια και γενικά θα είναι γνωστής όλων των καλών και θά έχει
> παντελή άγνοια όλων των κακών. Αυτή είναι η δεύτερη ομάδα, των
> ανθρώπων εκείνων που έχουν καλούς λογισμούς και σκέπτονται και βλέπουν
> τα καλά. Όταν σ' ένα δρόμο βρεθούν νά περπατούν δύο άνθρωποι, οι
> οποίοι ανήκουν στις δύο αυτές κατηγορίες, τότε φτάνοντας στο σημείο
> εκείνο όπου ένας τρίτος έκανε την «ανάγκη» του, ο άνθρωπος της πρώτης
> κατηγορίας, θα πάρει ένα ξύλο και θ' αρχίσει να σκαλίζει τις
> ακαθαρσίες. Οταν, όμως περάσει ο άλλος, της δεύτερης κατηγορίας, που
> μοιάζει με τη μέλισσα, προσπαθεί να βρει τρόπο να τις σκεπάσει με χωμα
> και με μια πλάκα, για να μην αισθανθούν και οι άλλοι περαστικοί τη
> δυσωδία αυτή, που προέρχεται απο τις βρωμιές».

Και κατέληξε ο
> Γέροντας:
> «Εγώ σε όσους έρχονται και μου κατηγορούν τους άλλους -και με
> δυσκολεύουν- τους λέω αυτό το παράδειγμα και τους υποδεικνύω να
> διαλέξουν σε ποια κατηγορία θέλουν να βρίσκονται και αναλόγως να
> ψάξουν να βρουν και τους ανάλογους ανθρώπους της κατηγορίας τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια: