Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2010

O ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΠΡΩΤΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

Πέτρ. Βασιλειάδης στη "Νέα Θεολογία". Σύγχρονη Εκκλησιολογική προβληματική.

Το κείμενο αρχίζει με την βεβαίωση αυτού που υποτίθεται πώς αναζητούμε : Συνοδικότητα και πρωτείο αποτελούν πτυχές της Χριστιανικής Εκκλησιολογίας! Της Χριστιανικής...! Περιμένει δηλ. ο κ. Βασιλειάδης με το πέρασμα του Χρόνου, οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, σαν το σκυλί του Παυλώφ, όταν ακούνε Συνοδικότητα και πρωτείο να καταλαβαίνουν πως πρόκειται για Χριστιανισμό!

"Η Συνοδικότητα αποτελεί έκφραση της Χαρισματικής υπόστασης της Εκκλησίας". Μέχρι τώρα η Εκκλησία ονομαζόταν Σύναξη, σήμερα θα αλλάξουμε το σημαίνον, σε συνοδικότητα, διότι το σημαινόμενο παραμένει το ίδιο, όπως στην μεταφυσική κατάπτωση, και είναι η χειραγώγηση των πιστών! Σαν συνοδικότητα εννοεί την Θεία Λειτουργία! Ιδέα δεν είχαμε μέχρι σήμερα πως βάζουμε τα καλά μας κάθε Κυριακή επειδή συμμετέχουμε σε σύνοδο. Και αποφασίζουμε με κάποιον άρρητο τρόπο. Δεν εξηγείται διαφορετικά η αφωνία μας! Η συνοδικότης είναι μυστηριακή μάλλον, θα την προσθέσουμε στα Κύρια Μυστήρια!

Για άλλη μια φορά φανερώνεται το απίστευτο θράσος του κ. Βασιλειάδη να αλλοιώνη τα κείμενα. Φανερώνεται επίσης πόσο καταστροφική είναι η θεολογία του κ. Ζηζιούλα. Ιδίως η Θεωρία του πως ο Επίσκοπος δεν είναι είς «Τύπον και Τόπον» Χριστού, αλλά η εικών του Χριστού!

Δεν καταλαβαίνει όμως κανείς μας το γελοίο του πράγματος! Διότι ο Κύριος είναι η Κεφαλή της Εκκλησίας και ο Επίσκοπος για να είναι Εικών του Κυρίου αναγκάζεται να παρίσταται μόνον στην Θεία Ευχαριστία, σαν μια απλή κεφαλή χωρίς σώμα! Η Εκκλησιολογία μας όλο και πιο πολύ περπατά το κόκκινο Χαλί της Χολλυγουντιακής δόξας, γίνεται όλο και πιο πολύ θρίλλερ! Θα ’πρεπε να εικονίζεται κάπως η αγωνία μας για την Σωτηρία μας! Η οποία τελευταίως και αυτή είναι άρρητος, μυστηριώδης. Ανέλαβε λοιπόν τον πικρό Σταυρό ο Επίσκοπος, μεγάλη η Χάρις του! Εικονική τρισδιάστατη πραγματικότης. Μπράβο μας.

Για να πετύχει τον σκοπό του ο κ. Βασιλειάδης συγχέει την «Τάξη» με την Ιεραρχία. Δηλώνει δηλ. πως η Τάξη είναι μια υβριδική μορφή πρωτείου! Θα χάζευε μάλλον με τους 4 τροχούς πρίν γράψει το περι σπούδαστο κείμενο! Προχωρά όμως στο καλύτερο: Οι νεότεροι βιβλικοί θεολόγοι έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι
«εκείνο που διέκρινε τον Ιησού απο πολλούς συγχρόνους του ραββινικούς κύκλους ήταν η πρακτική του της ανοιχτής κοινωνίας στα γεύματα». Τάϊζε χιλιάδες και είχε σπεσιαλιτέ το φρέσκο ψάρι! Όλοι σύν-τροφοι! Γι’ αυτό και η μοντέρνα συνοδικότης εικονίζεται στα λουκούλεια γεύματα τών συνόδων που προωθούν τον διάλογο! Πάσης φύσεως: διάλογο τών Εκκλησιών, τών θρησκειών, τών πλουσίων, με τους περιθωριακούς, με τις φεμινίστριες, τις Ιέρειες , τους Δρυίδες! Χαρισματική Εκκλησιολογία, βοήθειά μας! Και το εγκαστρίμυθο πνεύμα είναι και αυτό ευχαριστημένο γιατί βρίσκει φαρδειές καλοφαγωμένες κοιλιές να εγκατασταθεί!

Ακόμη και η διδασκαλία τών Χαρισμάτων του Αγίου πνεύματος, υποδεικνύει κάποιο είδος πρωτείου: διότι αναφέρει, πρώτον αποστόλους.... καθώς δέ ο επίσκοπος έχει αποστολική διαδοχή αυτομάτως έχει και το πρωτείο! Παραβλέπει όμως την συνέχεια: ζηλούτε δέ τα χαρίσματα τα κρείττονα! Πώς; Δέν είναι Μεταφυσική η τοποθετηση τών Χαρισμάτων; Μία για πάντα; Καί πώς συνεχίζει ο Απόστολος: και "ετι καθ’ υπερβολήν οδόν υμίν δείκνυμι".

Και το πρωτείο τί έγινε: Η αγάπη μπορεί να στηρίξει πρωτείο; Η αγάπη δέν είναι η εσχατολογία της Εκκλησίας ; Η ταπεινότης! Αντίθετα απο τη βιβλική ερμηνεία της εσχατολογίας σάν Δόξα !

Δέν μας προειδοποιεί ο Κύριος πώς οι έσχατοι θα είναι οι πρώτοι;

Χειραγωγημένο κείμενο, φτηνό, πρόχειρο! Μόνον ο Αγουρίδης θα μπορούσε να εγκρίνει ένα τέτοιο κείμενο, και ο κ Γιαγκάζογλου , ο πρώτος του περιοδικού! Πώς γράφουν τα μαθητούδια τού Αγουρίδη ; «Η πεμπτουσία της σκέψης του Αγουρίδη βρίσκεται στο ανθολόγιο [οράματα και πράγματα]. Ο τίτλος αντιπολιτεύεται θεολογικά τα [οράματα και θάματα] του Μακρυγιάννη. Διότι ο Αγουρίδης απαιτούσε κοινωνικά δρώμενα θεολογικής αυτοσυνειδησίας και ιστορικά σαρκώματα Εκκλησιαστικής συνέπειας». Δηλαδή κ. Μπέγζο ο Μακρυγιάννης δεν συμμετείχε στα κοινωνικά δρώμενα, όπως ο σεβαστός Αγουρίδης μέσω του μεσσία Moon; Άπραγος και διανοούμενος παρακολουθούσε την ιστορία;

ΟΥΚ ΕΑ ΜΕ ΚΑΘΕΥΔΕΙΝ ΤΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΤΡΟΠΑΙΟΝ

Όλα αυτά τα μπουμπούκια λέγονται καθηγητές πανεπιστημίου.


Αμέθυστος

Δεν υπάρχουν σχόλια: