Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2010

Παγκόσμια Διάσκεψη θρησκευτικών ηγετών στον Καναδά

Από 21 έως 23 Ιουνίου 2010 με την πρωτοβουλία των θρησκευτικών κοινοτήτων του Καναδά στο Βιννιπέγκ διεξάγεται η Παγκόσμια Παγκόσμια Διάσκεψη των θρησκευτικών ηγετών πριν τη Σύνοδο Κορυφής της «Ομάδας των Οκτώ» (25-27 Ιουνίου, Μουσκόκα, Καναδάς). Στο φόρουμ αυτό συμμετέχουν πάνω από 70 θρηκσευτικοί ηγέτες από 24 χώρες του κόσμου, μεταξύ των οποίων είναι ο Καθολικό ς του Μεγάλου Οίκου της Κιλικίας Αράμ Α΄, ο Αρχιεπίσκοπος Τούρκου και Φινλανδίας Κάρι Μιακίνεν, ο Πρόεδρος της Διεθνούς Εβραϊκής Επιτροπής Διαθρησκειακών Διαβουλεύσεων ραββίνος Ρίτσαρντ Μάρκερ και άλλοι. Με την ευλογία του Πατριάρχη Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κυρίλλου τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία εκπροσωπούν ο Αντιπρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Пατριαρχείου Μόσχας Ηγούμενος Φίλιππος Ριαμπίχ και το στέλεχος του ΤΕΕΣ κ. Β. Κιπσίντζε. Η μουσολμανική κοινότητα της Ρωσίας εκπροσωπείται στη Διάσκεψη από τον μουφτή του νομού Ροστώφ Ντζαφάρ Μπικμάγιεφ και τον αναπληρωτή του κ. Β. Αγκίσεφ. Η ημερήσια διάταξη περιλαμβάνει θέματα της συμβολής των πιστών στην προστασία του περιβάλλοντος, της καταπολέμησης της φτώχειας, και της υπεράσπισης της ειρήνης.

Μιλώντας εκ μέρους της θρησκευτικής κοινότητας της Ρωσίας ο Ηγούμενος Φίλιππος Ριαμπίχ ανέγωνσε το Μήνυμα του Πατριάρχη Κυρίλλου και εν συνεχεία τόνισε τη σημασία του λόγου της Εκκλησίας κατά την έναρξη αυτής της Δάσκεψης, η οποία η Εκκλησία πρωτοπόρησε στην διοργάνωση αυτών των Διασκέψεων πριν τις Συνόδους Κορυφής της «Ομάδας των Οκτώ». Διότι «είναι ο λόγος της Εκκλησίας, η οποία διερχόμενη από τα σκληρά χρόνια των διωγμών και των κοινωνικών πειραμάτων στη χώρα της διαμονής αυτής, μπορεί να συμβάλει με μοναδικό τρόπο στην αναζήτηση των απαντήσεων στις σύγχρονες προκλήσεις, οι οποίες απασχολούν όλους τους λαούς της Γης».

Επίσης ο εκπρόσωπος του ΤΕΕΣ επεσήμανε ότι η τεχνολογική ανάπτυξη του πολιτισμού δεν μπορεί να αποσβέσει την πνευματική δίψα του ανθρώπου. «Ζούμε σε ένα κόσμο, όπου στις διάφορες τεχνολογίες ανατίθενται οι υπερβολικές ελπίδες: πως να παράγουμε την τροφή, πως να οικοδομήσουμε ένα σπίτι, πώς να διαχειριστούμε το προσωπικό, πώς να διοργανώσουμε την κοινωνία και τελικά πώς να κυβερνούμε τον κόσμο».

Σύμφωνα με τον πατέρα Φίλιππο οι εφευρετές των τεχνολογιών δεν παραμέρισαν κανένα τομέα της ζωής του ανθρώπου, ακόμα και το θρησκευτικό. Ενίοτε η κατοχή αυτών των τεχονολιγιών εμπνέει στους κατόχους αυτών την εμπιστοσύνη για την εξασφάλιση της ακλόνητης εξουσίας επί των αλλων ανθρώπων, λαών και ολόκληρών των χωρών. Υπό την επίδραση αυτής της νοοτροπίας ο άνθρωπος και ολόκληρος ο κόσμος μετατρέπονται σε αντικείμενα διαχείρισης και επιρροής. Ως αποτέλεσμα εγκαθίσταται η οφελιμιστική στάση απέναντι στην ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον. Εδώ οφείλονται οι πόλεμοι, η παραβάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η ρύπανση του περιβάλλοντος.

Καθώς τόνισε ο Ηγούμενος Φίλιππος ολόκληρη η ανθρωπότητα χρειάζεται μια νέα ανθρωποποίηση της ζωής της πάνω σε σταθερή ηθική βάση.

Ακόμα ο κληρικός κάλεσε του παρόντες να συμβάλουν στην υλοποίηση του δημιουργικού δυναμικού των παραδοσιακών θρησκευτικών κοινοτήτων στη ζωή της ανθρωπότητας. Ανέφερε ότι με τον τεράστιο αριθμό των θυμάτων τον 20 αιώνα που οφείλεται στα αθεϊστικά καθεστώτα, είναι αδιανόητο να ισχυρίζεται κανείς ότι η θρησκεία έχει μια έμφυτη ροπή προς τη βία. Υπάρχουν άλλες, και μάλλιστα πιο επικίνδυνες πηγές της βίας, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με τη θρησκεία. Η επιβαλλόμενη ανθρωποποίηση πρέπει να βασίζεται όχι μόνο στον ανθρώπινο λόγο, αλλά και στη ψυχή του ανθρώπου. Δεν πρέπει να ακολουθούμε τα σφάλματα του ορθολογισμού και υλισμού της εποχής του Διαφωτισμού, οι οποίοι αρνούντο στον άνθρωπο τη συμμετοχή στο αιώνιο και με τον τρόπο αυτό μείωναν την αξία της ανθρώπινης ζωής.

«Η κάθε παραδοσιακή θρηκεία του κόσμου έχει τη δική της εμπειρία της προστασίας της ανθρώπινης ζωής, της συμβολής στο κοινωνικό αγαθό και της υποστήριξης της ειρηνικής συμβίωσης με τους ανθρώπους των άλλων πίστεων και πεποιθήσεων. Π.χ. τα περασμένα χρόνια η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία συνόψισε την εμπειρία της σε μια σειρά των κειμένων, που καλύπτουν τα κοινωνικά θέματα, την επιχειρηματκή δεοντολογία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Για αυτή την εμπειρία πρέπει να καταθέτουμε την μαρτυρία μας στον κόσμο και να εξασφαλίσουμε τους μηχανισμούς για την υποστήριξη και την αναγνώρισή της στο εθνικό και στο διεθνές επίπεδο. Είμαι βέβαιος ότι η παρούσα Διάσκεψη θα μας βοηθήσει να κάνουμε βήματα προς αυτή την κατεύθυνση», είπε εν κατακλείδι ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕΣ.

Τέλος, στα πλαίσια της πρώτης ημέρας της εργασίας της Διάσκεψης πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο με θέμα «Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η θρησκευτική ελευθερία». Οι εκπρόσωποι του Πατριαρχείου Μόσχας διένειμαν στους συμμετέχοντας το Αγγλικό κείμενο «Των αρχών της διδασκαλίας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας για την αξιοπρέπεια, την ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα».

mospat.ru -22.06.2010

Συνεχίζει τις εργασίες της στον Καναδά η Διάσκεψη των θρησκευτικών ηγετών

Η Διάσκεψη συνέχισε τις εργασίες της στις 22 Ιουνίου στο Βιννιπέγκ του Καναδά πριν τη Σύνοδο Κορυφής της «Ομάδας των Οκτώ».

Η πρώτη συνεδρία της δεύτερης ημέρας ασχολήθηκε με το θέμα «Η έσχατη φτώχεια και η οικονομία». Η εκπρόσωποι των ιθαγενών λαών του Καναδά ενημέρωσαν τους συμμετέχοντας σχετικά με την άδικη κατάσταση στην οποία ευρίσκοντο οι πρόγονοί τους στη Βόρεια Αμερική για πολλά χρόνια. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής για τη δικαιοσύνη και τη συμφιλίωση στην ομιλία του τόνισε την ανάγκη της οργάνωσης της μακροπρόθεσμης διαδικασίας για τη βελτίωση της ζωής του τοπικού πληθυσμού, στην οποία οι θρησκευτικές κοινότητες μπορούν να διαδραματίσουν ένα ιδιαίτερο ρόλο.

Στην ομιλία του ο Γενικός Γραμματέας της Παναφρικανικής Διάσκεψης Εκκλησιών Πρεβυτεριανός πάστορας Ανδρέ Καραμάγκα αναφέρθηκε στη δυσχερή οικονομική κατάσταση στην Αφρικανική Ήπειρο. Σύμφωνα με τον ομιλητή, η φτώχεια στην Αφρική δημιουργήθηκε με τεχνητό τρόπο στο παρελθόν και υποστηριζόταν με την αποικιοκρατική πολιτική των δυτικών δυνάμεων. Ως αποτέλεσμα διαμορφώθηκε μια παράξενη κατάσταση όταν την πρόσβαση στους πόρους της Μαύρης Ηπείρου έχουν πολλές χώρες, αλλά με την εξαίρεση των λαών της Αφρικής. Ως λύση προτείνεται η αλλαγή της προσέγγισης στα θέματα της Ηπείρου και η συνεργασία μεταξύ των λαών αυτής της περιοχής του κόσμου

Επίσης ομιλώντας στα πλαίσια της συζήτησης για τη φτώχεια ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Ηγούμενος Φίλιππος Ριαμπίχ τόνισε ότι η φτώχεια είναι ένα πολύμορφο φαινόμενο, το οποίο δεν έχει μόνο την περιφερειακή διάσταση στον πλανήτη. Θεωρείται ότι η υπέρβαση της φτώχειας είναι εφικτή με μια δίκαιη αναδιανομή του υλικού πλούτου. Και όμως, σύμφωνα με τον ομιλώντα, στη φτώχεια οδηγεί η καταθλιμμένη κατάσταση του πνεύματος. Έτσι στις πλούσιες χώρες υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι δεν θέλουν να εργάζονται παρόλο που υπάρχει ευκαιρία για να βγάζουν λεφτά. Αντίθετα προτιμούν να ακολουθούν ένα αντικοινωνικό τρόπο ζωής ή να αρκεστούν σε κρατικά επιδόματα. Για το λόγο αυτό ταυτόχρονα με την αύξηση της κοινωνικής υποστήριξης με βάση την αρχή της δικαιοσύνης πρέπει να καταβληθούν οι προσπάθειες για την καλλιέργεια μέσα στην κοινωνία της ηθικής της φιλοπονίας και για την υποστήριξη της κάθε προσπάθειας του ανθρώπου να κερδίζει τα προς το ζην και να ευεργετεί τον πλησίον. Είναι σημαντικό να παρακινηθούν να συσκεφθούν για τα μέτρα στήριξης των μικροεπιχειρήσεων και προστασίας της ιδιωτικής επιχείρησης, η οποία αποτελεί μια από τις έμπρακτες εφαρμογές της εντολής για τη φιλοπονία που έδωσε ο Θεός στον πρώτο άνθρωπο.

Η δεύτερη συνεδρία της Διάσκεψης ασχολήθηκε με θέματα «Ειρήνης και ασφάλειας». Στις ομιλίες τους οι εκπρόσωποι των διάφορων θρησκειών προσπάθησαν να δώσουν απάντηση στην ερώτηση εάν η θρησκεία είναι ένα όργανο ειρήνης ή η πηγή των συγκρούσεων;

Το στέλεχος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας κ. Β. Κιπσίντζε στην ομιλία του επί του θέματος τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένα κράτος σε όλο το κόσμου, ακόμα σε εκείνα της Ομάδας των Οκτώ, όπου η κατάσταση με το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων θα ήταν ιδανική. Συνεπώς δεν υπάρχει και το σχετικό όργανο στον κόσμο, το οποίοι θα είχε το ηθικό δικαίωμα να παρεμβαίνει στα εσωτερικά των διάφορων χωρών. Ταυτόχρονα ο ομιλών επεσήμανε ότι η συζήτηση για την κρατική κυριαρχία δεν έχει να κάνει μόνο με τις διεθνείς υποθέσεις αλλά και με τα εσωτερικά των κρατών. Ειδικά τα τελευταία σε μια σειρά των χωρών ψηφίζονται νόμοι που έρχονται σε αντίθεση με τις μακραίωνες αντιλήψεις για την ηθική, ακόμα και εκείνοι που νομιμοποιούν την πορνεία, τις εκτρώσεις, τις ομοφυλοφιλικές ενώσεις κλπ. Έχοντας ως τον γνώμονα το Κοινωνικό της Δόγμα η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία επιφυλάσσει στους πιστούς της το δικαίωμα να μη τηρούν αυτούς τους νόμους ως καταστρεπτικούς από την ηθική άποψη.

Επίσης στα πλαίσια των συζητήσεων θίχθηκε και το θέμα της διευθέτησης στη Μέση Ανατολή, και διατυπώθηκε η σχετική γνώμη ότι η βελτίωση θα γίνει εφικτή με την εντατικοποίηση του διαλόγου μεταξύ των μελών της Ιουδαϊκής και της Μουσουλμανικής κοινοτήτων με τη συνδρομή των άλλων θρησκειών.

Στην τελευταία συνεδρία συζητήθηκαν θέματα της προστασίας του περιβάλλοντος και του σχεδίου του τελικού κειμένου, το οποίο θα πρέπει να ψηφισθεί στις 23 Ιουνίου.

· mospat.ru - 23.06.2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: